Telefon: 004 021-3124442 Email: office@romalimenta.ro
 
 
Comunicate de Presa

Peste 2500 oameni de afaceri au vizitat Pack Show 2022, singura expoziţie de packaging din România
2022-05-18

Pack Show, singura expoziÅ£ie de packaging din România care s-a încheiat sâmbătă, 14 mai, a înregistrat peste 2500 de vizitatori în cele patru zile de eveniment. Dintre aceÅŸtia, peste 65% au fost antreprenori, directori generali, directori executivi. Ap...continuare..


Mâine începe PACK SHOW 2022, cea mai relevantă expoziţie de packaging din România!
2022-05-10

Miercuri, 11 mai 2022, se deschide Pack Show, cea mai relevantă expoziÅ£ie de packaging din România organizată de ROMEXPO ÅŸi EUROEXPO Fairs, în parteneriat cu Camera de ComerÅ£ ÅŸi Industrie a României!

Timp de 4 zile, &...continuare..


Pe 11 mai se deschide PACK SHOW 2022, expoziţia de packaging pentru Europa de Sud-Est!
2022-05-04

Miercuri, 11 mai 2022, se deschide Pack Show, expoziţia de packaging pentru Europa de Sud-Est!

Timp de 4 zile, sp...continuare..


Plafonarea prețului produselor alimentare: riscăm intrarea într-o criză a alimentelor, raţional...
2022-02-08

FederaÅ£ia Romalimenta consideră că o eventuală plafonare a preÅ£ului alimentelor va genera, pe lângă o aparentă ÅŸi trecătoare calmare a preÅ£urilor, o cascadă de efecte negative persistente pe intregul lanÅ£ agroalimentar.
Economia traversează o criză ...continuare..


Un set de instrumente pentru eficiența energetică în lanțurile frigorifice din sectorul alimenta...
2021-09-28

Amsterdam, 23 septembrie 2021 – ICCEE, un proiect finanÈ›at prin programul Orizont 2020, lansează mai multe instrumente dezvoltate de partenerii de proiect în ultimele luni, toate cu un singur scop: creÈ™terea eficienÈ›ei energetice È™i a culturii de sustenabilita...continuare..


Industria alimentara continua sa sustina batalia anti-Covid 2019
2020-05-18

Federatia Romalimenta a actualizat informatiile primite de la membrii sai privind donatiile facute de acestia pana in prezent, in contextul pandemiei Coronavirus, iar sinteza se regaseste in tabelul de mai jos.

 

Consemnam cu satisfactie ca numai contributiile financ...continuare..


Exista suficiente stocuri de alimente
2020-03-18

Federatia Romalimenta este in permanenta legatura cu ANPC, cu dl. dir. gen. Paul Anghel, pentru a aproviziona permanent piata cu alimente sigure, de calitate europeana si suntem in ...continuare..


Industria alimentarã româneascã existã, in ciuda detractorilor
2019-11-04

Nr. 209/4.11.2019
Industria alimentarã româneascã existã, in ciuda detractorilor
-Comunicat de presã-
 
continuare..


Miercuri se deschide Pack Show 2019, locul de întâlnire al industriei de packaging
2019-10-29

 

 

COMUNICAT DE PRESÄ‚

Miercuri se deschide Pack Show 2019, locul de întâlnire

al industriei de packaging

 

...continuare..


Romalimenta salută proiectul ANPC privind comercializarea produselor ce au fãcut obiectul campanii...
2019-09-02

FederaÅ£ia Romalimenta este adepta regulilor clare, aplicate obiectiv, nediscriminator, care sã dezvolte competitivitatea industriei alimentare româneÅŸti, mãrindu-i cota de piaÅ£ã prin împlinirea aÅŸteptãrilor consumatorilor ÅŸi prin respectarea interes...continuare..


SUPRATAXAREA BAUTURILOR CU ZAHAR, SAU UN ALT ATENTAT LA BUZUNARELE ROMÂNILOR, DEGHIZAT IN GRIJA PEN...
2019-08-05

Nr. 63/2.08.2019
SUPRATAXAREA BAUTURILOR CU ZAHAR, SAU UN ALT ATENTAT LA
BUZUNARELE ROMÂNILOR, DEGHIZAT IN GRIJA PENTRU SᾸNᾸTATE

-Comunicat de presã-

DeÈ™i nu ne mai miră mãsurile intempestive, de tipul mãririi taxelor, apli...continuare..


ROMALIMENTA cere cele mai aspre masuri in cazul pestelui braconat
2019-05-20

Nr. 38/20.05.2019

 

Romalimenta cere cele mai aspre mãsuri in cazul peÅŸtelui braconat

- Comunicat de presã -

 

continuare..


Proiect partener Angst
2019-04-11

DISARM - Orizont 2020 - o nouă rețea tematică de colaborare pentru reducerea rezistenței la antibiotice

 

continuare..


Suprataxare comunicat Romalimenta
2017-08-03

NU EXISTÄ‚ UN PLAN DE SUPRATAXARE A ALIMENTELOR

Comunicat de presă

 

FederaÈ›ia Romalimenta a exprimat cele mai serioase rezerve faÈ›a de intenÈ›iile de supra-taxare, în ...continuare..


Ignoranţa nu scuzã calomnia
2017-04-05

05 aprilie 2017

 

IgnoranÅ£a nu scuzã calomnia

-Comunicat de presã-

 

Spirit enciclopedic, Co...continuare..


Micșorarea taxei penalizatoare este doar un prim pas spre o soluție reală
2016-10-21

21 Octombrie 2016

 

 

Comunicat de presă

Referitor la Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambala...continuare..


CRIZA RECICLARII AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE DIRECTE ASUPRA POPULATIEI
2016-01-25

25.01.2016

-Comunicat de presã-

 

Astazi industria alimentara se afla intr-o situatie de criza, prin impunerea unor plati generate de neindeplinirea tintelor de reciclare din cauze independe...continuare..


RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI
2016-01-21

21.01.2016

RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI

-Comunicat de presã-

 

Federaţia R...continuare..


URGENȚA REDUCERII TVA LA ALIMENTE
2015-04-07

Recentele declaraţii guvernamentale justificã speranţa materializãrii unora dintre modificãrile Codului fiscal încã din acest an. Susţinem cu fermitate necesitat...continuare..


Federatiile reprezentative din agroindustrie sustin fara rezerve TVA-ul de 9% pe tot lantul carnii
2015-02-25

Membrii  federatiilor ROMALIMENTA si PRO AGRO – procesatori  si fermieri – sustin solidar, fara rezerve, aplicarea cotei de 9% TVA pe tot lantul carnii, respec...continuare..


INDUSTRIA ALIMENTARĂ SUSŢINE NECESITATEA RELAXĂRII FISCALE
2015-02-20

20 februarie 2015

INDUSTRIA ALIMENTARĂ SUSŢINE NECESITATEA RELAXĂRII FISCALE

Noul Cod fiscal şi noul Cod de procedură fiscală con#...continuare..


Teme majore de interes

Subiectele de mare actualitate ale industriei romanesti (evaziunea, reducerea TVA alimente, etc) au un impact major si ne preocupa permanent. Chiar daca ele alcatuiesc o realitate (nedorita) in mediul nostru de afaceri, sunt chestiuni cu care se confrunta si colegi din alte tari europene. La fel de importante sunt dezbaterile de la Bruxelles si din intreaga Uniune, generate de profundele schimbari datorate globalizarii, crizei economico-financiare, dar si puseelor alimentare si, mai devreme sau mai tarziu, ele au efect direct asupra industriei alimentare romanesti.

PATRONATUL APELOR MINERALE DIN ROMANIA (APEMIN)

Entitate neguvernamentala, Patronatul APEMIN reprezinta interesele producatorilor de ape minerale din Romania. Scopul Patronatului il reprezinta promovarea, reprezentarea, sustinerea si apararea intereselor economice, tehnice si juridice ale producatorilor de ape minerale naturale in relatiile cu autoritatile publice, cu sindicatele si cu alte persoane juridice si fizice, atat in plan national cat si international.


DANONE P.D.P.A.

Danone este liderul pietei locale de iaurturi si investeste in Romania de peste 15 ani. Fabrica din Bucuresti este una ultramoderna, unde 500 de angajaÈ›i români lucrează cu pasiune pentru producerea È™i distribuirea zilnică a peste 1 milion de iaurturi, in Romania si in mai multe tari europene. Danone a investit constant si in dezvoltarea productiei locale de lapte de calitate, in fermiele din Romania, cu unele dintre acestea compania colaborand chiar din 1999. De asemenea, am investit in proiecte in beneficiul comunitatii, fie ca este vorba de campanii de educare pentru o nutritie sanatoasa, de protejare a mediului si resurselor naturale, sau de competitia de fotbal pentru copii "Cupa Hagi Danone", unde cei mici invata cum pot deveni campioni prin alimentatie echilibrata, exercitiu fizic zilnic, efort in pregatire si fair play. 

In Romania, Danone foloseste expertiza de aproape 100 de ani a Grupului Danone in domeniul iaurturilor si standardele internationale de calitate, igiena si siguranta alimentara pe care Grupul le aplica la fel peste tot in lume.

Danone este cunoscut prin marcile sale foarte apreciate de consumatori, intre care Activia, Actimel, Danonino, Oikos, iaurtul in stil grecesc bogat in proteine, precum si Danone natural sau cu fructe.
Mai multe detalii pe www.danone.ro 


RED BULL ROMANIA

Fondata din 1980, compania RED BULL este disponibila in peste 165 de tari, unde a creat locuri de munca si unde inveseste constant in dezvoltarea durabila.

Bautura energizanta RED BULL este indragita la nivel mondial, facand parte din stilul de viata al consumatorului activ si energic.


ALDIS

ALDIS Romania este o companie care activeaza in domeniul industruiei alimentare, prin produse din carne renumite pentru calitate si siguranta. Peste 1300 de angajati au ca scop satisfacerea nevoilor consumatorului si a dezvoltarii unui mediu de afaceri transparent si responsabil.


ASOCIATIA NATIONALA PENTRU BAUTURI RACORITOARE (ANBR)

Asociatia Nationala pentru Bauturi Racoritoare (ANBR) este o asociatie non-profit cu misiunea de a reprezenta si de a sustine, in mod corect si constant, interesele industriei de bauturi racoritoare si cele ale membrilor sai. ANBR isi propune ca prin activitatile sale sa contribuie la sustenabilitatea industriei bauturilor racoritoare in Romania, cresterea profesionalismului si conduitei etice de operare pe piata locala si imbunatatirea continua a calitatii produselor si serviciilor oferite de reprezentantii acestei industrii. Prin activitatile sale, ANBR isi propune sa fie un partener de dialog activ si responsabil atat pentru institutiile implicate in activitatea sectorului bauturilor racoritoare, cat si pentru toti cei interesati de dinamica si problematica/preocuparile acestui sector. Pentru mai multe detalii, va rugam accesati: www.anbr.ro 


FoodDrinkEurope stabileste prioritatile pentru Presedintia Lituaniana FDE
FoodDrinkEurope, organizatia reprezentand industria alimentelor si bauturilor din Europa, a publicat o scurta brosura subliniind prioritatile fabricantilor de alimente din Europa pentru Presedintia Lituaniana a Consiliului UE, care se termina la 31 decembrie.

Grupate in patru zone de politica-cheie, acestea sunt: (i) imbunatatirea competitivitatii industriei, (ii) inovarea pentru consumatori si pentru a antrena cresterea, (iii) promovarea dietelor echilibrate si a stilurilor de viata sanatoase (iv) incurajarea unui model de business mai sustenabil. FoodDrinkEurope cheama Presedintia Lituaniana sa se concentreze pe un set de probleme care sunt importante in stimularea competitivitatii fabricantilor de alimente si bauturi europeni. Acestea includ:

- Efort pentru implementarea la timp a Acordului de Liber schimb (FTA) dintre UE si Ukraina si avansarea negocierilor pentru FTA cu Japonia;
- Incheierea negocierilor privind Orizont 2020, Programul UE al Retelei pt Cercetare si Inovatie;
- Asigurarea ca punctele de vedere ale operatorilor alimentari sunt luate atent in considerare cand se iau orice masuri de implementare derivand din Regulamentul privind Informarea Alimentara a Consumatorilor1 si
- Sprijinirea implementarii Declaratiei Comune privind Risipa de alimente, Fiecare faramitura conteaza, o initiativa comuna condusa de FoodDrinkEurope si lansata in iunie acest an.

La publicarea brosurii privind Prioritatile, Presedintele FoodDrinkEurope Jesús Serafín Pérez a comentat:
“Urmatoarele luni sunt o perioada foarte efervescenta pentru FoodDrinkEurope. In calitate de cel mai mare sector manufacturier al Europei in termeni de cifra de afaceri si locuri de munca, asteptam cu nerabdare sa ne angajam activ impreuna cu Presedintia Lituaniana in prioritatile cheie pentru industrie, pentru a reusi sa ramanem competitivi si sa continuam a juca un rol in cresterea inteligenta, sustenabila si inclusiva din Europa in lunile ce vin.”

Saptamana europeana a IMM-urilor
Companiile alimentare mici si mijlocii sunt motorul cresterii in Europa Cu ocazia Saptamanii europene a IMM din acest an, organizatia FoodDrinkEurope doreste sa sublinieze valoarea firmelor mici si mijlocii (IMM)1 pentru economia europeana. Industria alimentelor si bauturilor din Europa (cea mai mare industrie manufacturiera din UE in termeni de cifra de afaceri si locuri de munca), este foarte fragmentata prin natura ei, cuprinzand peste 287.000 companii, din care marea majoritate (99,1%) sunt IMM-uri. Link catre “Facts and figures”

Una din prioritatile cheie ale FoodDrinkEurope este de a dezvolta competitivitatea IMM-urilor alimentare din Europa prin plasarea unui accent deosebit pe nevoile lor specifice si asigurarea unui cadru legislativ mai bun. FoodDrinkEurope urmareste de asemenea aplicarea “Small Business Act (SBA)”2 si tinteste actiunile in numele IMM-urilor. Revizia 2011 a SBA a subliniat pe drept un numar de zone de politici, dintre care patru au o relevanta particulara pentru industria europeana a alimentelor si bauturilor si necesita sa fie atacate in continuare.

Aceste zone includ:
- Facilitarea unui acces mai usor la finantare;
- Promovarea accesului la pietele internationale;
- Reducerea poverilor regulatorii si administrative; si
- Promovarea spiritului antreprenorial si raspunsul la nevoile de forta de munca instruita, calificata.

Vorbind cu ocazia Saptamanii Europene a IMM, Presedintele FoodDrinkEurope, Jesús Serafín Pérez, el insusi CEO al unui IMM3, a spus: “FoodDrinkEurope doreste sa sublinieze rolul crucial jucat de IMM-uri nu numai in sectorul alimentelor si bauturilor, ci in economia larga europeana. Aceste companii formeaza coloana vertebrala a sectorului alimentar din Europa si joaca un rol important in conducerea revenirii economice a Europei. FoodDrinkEurope lucreaza in stransa colaborare cu alti actori in directia dezvoltarii unei politici industriale specifice sectorului alimentar, care va lua in considerare toate nevoile specifice si preocuparile IMM-urilor din sector.”

DR. OETKER RO

Bazandu-se pe calitate si inovatie permanenta, compania Dr. Oetker creaza produse extrem de folositoare pentru gospodinele din intreaga lume. Calitatea produselor sale alimentare se realizeaza printr-o testarea continua a ingredientelor si a modurilor de preparare.

Dincolo de managementul calitatii, firma Dr. Oetker are o istorie conturata cu ingeniozitate in jurul valorilor familiei si a responsabilitatii sociale.


ASOCIATIA PATRONALA ROMANA DIN INDUSTRIA LAPTELUI (APRIL)

Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui este o organizatie democratica, deschisa tuturor societatilor comerciale care actioneaza in domeniul lactatelor, indiferent de marime. Obiectivul principal al asociatiei il reprezinta desfasurarea de activitati profesionale, tehnice si economice in interesul comun al tuturor membrilor.


MARS ROMANIA

Cu traditie in industria alimentara si cu o cultura construita in jurul calitatii, MARS ofera consumatorilor, pe principiul beneficiului mutual, o arie larga de produse din ciocolata.

Cele cinci principii MARS sunt: calitate, responsabilitate, mutualitate, eficienta, libertate.


ASOCIATIA PRODUCATORILOR DE HRANA PENTRU ANIMALE DE COMPANIE (ARPAC)

Asociatia Producatorilor de Hrana pentru Animale de Companie este o organizatie non-guvernamentala, non-profit, creata pentru a reprezenta, sprijini si sustine interesele importatorilor si producatorilor de hrana pentru animale de companie.


Intelegerea datelor valabilitatii

Cea mai mare risipa de alimente este la consumator, motiv pentru care subiectul este important.

http://www.romalimenta.ro/userfiles/files/Intelegerea%20datelor%20valabilitatii.pdf

 


Ignoranţa nu scuzã calomnia

05 aprilie 2017

 

IgnoranÅ£a nu scuzã calomnia

-Comunicat de presã-

 

Spirit enciclopedic, Costel Stanciu (preÅŸedintele APC – AsociaÅ£ia pentru ProtecÅ£ia Consumatorilor) este expert în tot ce se vinde pe mapamond. De la ÅŸerveÅ£ele ÅŸi pamperÅŸi la traficul aerian, nimic nu scapã « studiilor comparative » pe care le distribuie generos pe toate canalele media, învãÅ£ându-ne cum sã nu ne lãsãm pãcãliÅ£i de capitaliÅŸtii veroÅŸi în goana dupã abominabilul profit.

continuare..

Federatiile reprezentative din agroindustrie sustin fara rezerve TVA-ul de 9% pe tot lantul carnii

Membrii  federatiilor ROMALIMENTA si PRO AGRO – procesatori  si fermieri – sustin solidar, fara rezerve, aplicarea cotei de 9% TVA pe tot lantul carnii, respectiv la animale vii, furaje,  carne, carne preparata, produse si conserve din carne. Reprezentantii celor doua federatii nationale vor exprima acest punct de vedere in cadrul intalnirii pe care o vor avea joi, 26 februarie a.c., incepand cu ora 15.00, cu  ministrul de finante Darius Valcov, care initiaza astfel seria consultarilor publice pe tema propunerilor de modificare a Codului Fiscal publicate saptamana trecuta pe site-ul Ministerului Finantelor Publice. ROMALIMENTA si PRO AGRO vo...continuare..

URGENȚA REDUCERII TVA LA ALIMENTE

Recentele declaraţii guvernamentale justificã speranţa materializãrii unora dintre modificãrile Codului fiscal încã din acest an. Susţinem cu fermitate necesitatea reducerii grabnice a TVA la alimente, aducând urmãtoarele argumente care probeazã efectele mult mai puternice, comparativ cu reducerea generalã a TVA de la 24 la 20%:

1)     Limitarea evaziunii fiscale și micșorarea taxei (de fapt aducerea TVA-ului alimentelor la un nivel similar celui din majoritatea ...continuare..

Micșorarea taxei penalizatoare este doar un prim pas spre o soluție reală

21 Octombrie 2016

 

 

Comunicat de presă

Referitor la Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje și de modificare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu. (L420/2016)

 

MicÈ™orarea taxei penalizatoare este doar un prim pas spre o soluÈ›ie reală în problema colectării È™i reciclării deÈ™eurilor de ambalaje.

 

Este sarcina Ministerului Mediului să elaboreze un plan coe...continuare..

Termeni si conditii    |   Confidentialitate si GDPR    |   Contact
Copyright© 2024 : romalimenta.ro    Webdesign: Eurodata Serv