Telefon: 004 021-3124442 Email: office@romalimenta.ro
 
 

Home » Teme majore de interes » Mentiuni sanatate » Date privind activitati legate de Dieta, Nutritie si Sanatate

 

Date privind activitati legate de Dieta, Nutritie si Sanatate

Data : 0000-00-00

FoodDrinkEurope este co-fondator al Platformei UE de Actiune privind Dieta, Activitatea Fizica si Sanatatea si, alaturi de membrii acesteia, este activ in urmatoarele domenii privind dieta, nutritia si sanatatea:

 

 Reformulare si inovatie

 

-          Cel mai mare contributor in termeni de angajamente voluntare la Platforma UE de Actiune privind Dieta, Activitatea Fizica si Sanatatea (11 din cele 19 angajamente in 2012)

 

-          Datele generale cuantificate si comparabile pentru 8 din 21 angajamente (+ 1) in 2011 arata:

 

• 992,6 tone reducere sare

• 355 tone reducere grasime saturata

• 938 tone reducere zahar

• 54,2 tone reducere grasime1

 

-          Scop: 9 angajamente acopera UE-27(+), 1 este transnational (7 SM UE), 1 este national.

 

-          Multe alte angajamente la nivelul Platformelor nationale (cum ar fi UK Responsibility Deal, Spanish NAOS Strategy) sau al initiativelor nationale individuale (public-private) (cum ar fi German Transfat Reformulation Project2).

 

-          Centrare nu doar pe reformulare, ci si pe inovatie (cum ar fi fortificare, adaus de nutrienti esentiali alimentelor; oferirea unei varietati mai mari de dimensiune a portiilor).

 

-          Principalele provocari:

O Acceptanta consumatorilor

O Provocari tehnologice

O Bariere legislative (ex. Directiva ciocolatei UE)

O Monitorizarea initiativelor (nevoie de metodologie armonizata)

 

1 Special Report on the EU Platform for Action on Diet, Physical Activity and Health (reference period 2006-2012), IBF Consulting

2 Joint initiative by the German food and drink industry (BLL) and the Ministry of Nutrition, Agriculture and Consumer Protection (BMELV)

Marketing si Publicitate Responsabile

 

-EU Pledge(www.eu-pledge.eu): o initiativa a industriei de a schimba publicitatea alimentelor fata de copii in UE, lansata in 2007 de mari companii multinationale:

 

• 19 membri care reprezinta 80% din acoperirea pietei, incluzand TV, tiparituri, internet terta-parte, si web-site-uri ale companiilor

• La 1 ianuarie 2012, angajamente si mai intarite cf. Pledge:

Nicio publicitate a produselor catre copiii sub 12 ani, exceptand produse care indeplinesc criterii specifice de nutritie, bazate pe probe stiintifice acceptate si/sau pe ghiduri dietare aplicabile national si international.

In sfera online, angajamentul de mai sus se va aplica comunicatiilor de marketing ale alimentelor si bauturilor pe website-uri ale companiilor, in plus in publicitatea internet de terta-parte

Nicio comunicatie privind produsele in scoli primare, exceptand cele specific solicitate sau convenite cu administratia scolii in scopuri educationale.

 

• Criteriile Comune de Nutritie EU Pledge se vor aplica de la sfarsitul lui 2014.

 

-          Membrii sunt de asemenea activi in Angajamente nationale de auto-reglementare (ex. Belgian Pledge) si aderand la retele nationale si regionale de reglementare conform Directivei UE privind Serviciile Media Audiovizuale.

 

 

 

Copyright FoodDrinkEurope aisbl; photocopying or electronic copying is illegal.

Copyright FoodDrinkEurope aisbl; fotocopierea si copierea electronica sunt ilegale.



Termeni si conditii    |   Confidentialitate si GDPR    |   Contact
Copyright© 2024 : romalimenta.ro    Webdesign: Eurodata Serv