Date privind activitati legate de Dieta, Nutritie si Sanatate
Data : 0000-00-00
FoodDrinkEurope este co-fondator al Platformei UE de Actiune privind Dieta, Activitatea Fizica si Sanatatea si, alaturi de membrii acesteia, este activ in urmatoarele domenii privind dieta, nutritia si sanatatea:
Reformulare si inovatie
- Cel mai mare contributor in termeni de angajamente voluntare la Platforma UE de Actiune privind Dieta, Activitatea Fizica si Sanatatea (11 din cele 19 angajamente in 2012)
- Datele generale cuantificate si comparabile pentru 8 din 21 angajamente (+ 1) in 2011 arata:
• 992,6 tone reducere sare
• 355 tone reducere grasime saturata
• 938 tone reducere zahar
• 54,2 tone reducere grasime1
- Scop: 9 angajamente acopera UE-27(+), 1 este transnational (7 SM UE), 1 este national.
- Multe alte angajamente la nivelul Platformelor nationale (cum ar fi UK Responsibility Deal, Spanish NAOS Strategy) sau al initiativelor nationale individuale (public-private) (cum ar fi German Transfat Reformulation Project2).
- Centrare nu doar pe reformulare, ci si pe inovatie (cum ar fi fortificare, adaus de nutrienti esentiali alimentelor; oferirea unei varietati mai mari de dimensiune a portiilor).
- Principalele provocari:
O Acceptanta consumatorilor
O Provocari tehnologice
O Bariere legislative (ex. Directiva ciocolatei UE)
O Monitorizarea initiativelor (nevoie de metodologie armonizata)
1 Special Report on the EU Platform for Action on Diet, Physical Activity and Health (reference period 2006-2012), IBF Consulting
2 Joint initiative by the German food and drink industry (BLL) and the Ministry of Nutrition, Agriculture and Consumer Protection (BMELV)
Marketing si Publicitate Responsabile
-EU Pledge(www.eu-pledge.eu): o initiativa a industriei de a schimba publicitatea alimentelor fata de copii in UE, lansata in 2007 de mari companii multinationale:
• 19 membri care reprezinta 80% din acoperirea pietei, incluzand TV, tiparituri, internet terta-parte, si web-site-uri ale companiilor
• La 1 ianuarie 2012, angajamente si mai intarite cf. Pledge:
Nicio publicitate a produselor catre copiii sub 12 ani, exceptand produse care indeplinesc criterii specifice de nutritie, bazate pe probe stiintifice acceptate si/sau pe ghiduri dietare aplicabile national si international.
In sfera online, angajamentul de mai sus se va aplica comunicatiilor de marketing ale alimentelor si bauturilor pe website-uri ale companiilor, in plus in publicitatea internet de terta-parte
Nicio comunicatie privind produsele in scoli primare, exceptand cele specific solicitate sau convenite cu administratia scolii in scopuri educationale.
• Criteriile Comune de Nutritie EU Pledge se vor aplica de la sfarsitul lui 2014.
- Membrii sunt de asemenea activi in Angajamente nationale de auto-reglementare (ex. Belgian Pledge) si aderand la retele nationale si regionale de reglementare conform Directivei UE privind Serviciile Media Audiovizuale.
Copyright FoodDrinkEurope aisbl; photocopying or electronic copying is illegal.
Copyright FoodDrinkEurope aisbl; fotocopierea si copierea electronica sunt ilegale.
|