Statut
Federatia Romalimenta aduce laolalta firme din industria alimentara si a bauturilor, cu scopul de a promova etica profesionala si comerciala, precum si de a sustine interesele societatilor comerciale din aceasta ramura.
Statutul Romalimenta contine detaliile organizatorice ale federatiei patronale, obiectul de activitate, scopul, membrii, sursele de finantare, principiile de functionare, asa incat misiunea Romalimenta sa fie inteleasa cu exactitate, intr-un context legislativ clar si coerent, atat de catre membrii, cat si in exteriorul federatiei.
Membrii Romalimenta asteapta de la federatia lor sprijin si cooperare constanta pentru a se dezvolta intr-un mediu de afaceri corect. Practic, Romalimenta actioneaza pentru inlaturarea barierelor artificiale din calea afacerilor si pentru cresterea competitivitatii operatorilor alimentari pe plan intern si international.
Pentru ca actele normative si reglementarile legale sa ia in considerare interesele membrilor, federatia participa activ la dialogul cu institutiile statului.
In plus, Romalimenta vizeaza crearea imaginii potrivite a industriei alimentare si a bauturilor, facilitand concomitent dialogul intre producator si consumator.
Siguranta si calitatea alimentelor, protectia mediului, pregatirea profesionala, eficienta energetica, nutritia sunt doar cateva dintre domeniile de interes pentru care Romalimenta va acorda consultanta si va ofera informatii relevante, menite sa clarifice orice nedumerire si sa ajute la desfasurarea unei activitati transparente.
Romalimenta este federatie patronala nationala deschisa, non-profit, autonoma, apolitica, fiind reprezentantul profesional al celor care formeaza industria alimentara si a bauturilor din Romania.
Federatia reprezinta interesele membrilor sai, respecta si sustine interesele consumatorilor si, totodata, promoveaza principiile unei concurente loiale.
Statutul integral poate fi accesat de aici: Statut Romalimenta.
|
Teme majore de interes
Subiectele de mare actualitate ale industriei romanesti (evaziunea, reducerea TVA alimente, etc) au un impact major si ne preocupa permanent. Chiar daca ele alcatuiesc o realitate (nedorita) in mediul nostru de afaceri, sunt chestiuni cu care se confrunta si colegi din alte tari europene.
La fel de importante sunt dezbaterile de la Bruxelles si din intreaga Uniune, generate de profundele schimbari datorate globalizarii, crizei economico-financiare, dar si puseelor alimentare si, mai devreme sau mai tarziu, ele au efect direct asupra industriei alimentare romanesti.
Securitatea alimentara G20 Summitul G20 din Los Cabos, Mexico 18-19 iunie 2012
FoodDrinkEurope cere ca atat agricultura, cat si productia alimentara sa continue a fi in fruntea discutiilor cu ocazia Presedintiei Mexicane a G20 in 18-19 iunie.
Industria alimentara a Europei cheama la o continuare a mediului creat de "Planul de Actiune privind Volatilitatea Preturilor Alimentare si Agricole", agreat la intalnirea ministrilor agriculturii G20 la Cannes, in iunie 2011. Spera ca nu se va pierde rezultatul Summitului Cannes si ca Declaratia de la Los Cabos va continua sa plaseze chestiunile lega... continuare.. Saptamana europeana a IMM-urilor Companiile alimentare mici si mijlocii sunt motorul cresterii in Europa
Cu ocazia Saptamanii europene a IMM din acest an, organizatia FoodDrinkEurope doreste sa sublinieze valoarea firmelor mici si mijlocii (IMM)1 pentru economia europeana. Industria alimentelor si bauturilor din Europa (cea mai mare industrie manufacturiera din UE in termeni de cifra de afaceri si locuri de munca), este foarte fragmentata prin natura ei, cuprinzand peste 287.000 companii, din care marea majoritate (99,1%) sunt IMM-uri. Link catre “Facts and figures”
Una din prioritatile cheie ale FoodDrinkEu... continuare.. FoodDrinkEurope stabileste prioritatile pentru Presedintia Lituaniana FDE FoodDrinkEurope, organizatia reprezentand industria alimentelor si bauturilor din Europa, a publicat o scurta brosura subliniind prioritatile fabricantilor de alimente din Europa pentru Presedintia Lituaniana a Consiliului UE, care se termina la 31 decembrie.
Grupate in patru zone de politica-cheie, acestea sunt: (i) imbunatatirea competitivitatii industriei, (ii) inovarea pentru consumatori si pentru a antrena cresterea, (iii) promovarea dietelor echilibrate si a stilurilor de viata sanatoase (iv) incurajarea unui model de business mai sustenabil. FoodDrinkEurope cheama Presed... continuare.. Intelegerea datelor valabilitatii
Cea mai mare risipa de alimente este la consumator, motiv pentru care subiectul este important.
http://www.romalimenta.ro/userfiles/files/Intelegerea%20datelor%20valabilitatii.pdf
... continuare..Adevarul despre aditivii alimentari
Aditivii alimentarisunt ingrediente care se folosesc la prepararea unor produse alimentare în scopul îmbunătăţirii siguranţei, valorii nutriţionale şi/sau aspectului acestora. Folosiţi încă din antichitate pentru obţinerea de alimente, aditivii alimentari s-au diversificat, numărul celor autorizaţi pentru folosire de către Uniunea Europeană (Regulament 1333/2008) ajungând la 322..
Normele privind utilizarea aditivilor alimentari sunt... continuare.. Romalimenta consideră că taxarea suplimentară a unor alimente este în detrimentul populaţiei.
Romalimenta consideră că taxarea suplimentară a unor alimente este în detrimentul populaţiei şi va avea efecte economice şi sociale negative.
Taxarea nu este o măsură pentru îmbunătăţirea stării de sănătate, ci o metodă de strângere de fonduri.
· Raţionamentul care se află la baza propunerii acestei taxe este unul eronat. C... continuare..
Industria alimentara continua sa sustina batalia anti-Covid 2019
Federatia Romalimenta a actualizat informatiile primite de la membrii sai privind donatiile facute de acestia pana in prezent, in contextul pandemiei Coronavirus, iar sinteza se regaseste in tabelul de mai jos.
Consemnam cu satisfactie ca numai contributiile financiare depasesc 2 milioane lei si 2 milioane euro, acestora adaugandu-li-se si alte donatii in alimente si alte bunuri adresate spitalelor, precum si unitatilor dedicate celor in nevoie.
Sustinem aceste initiative menite a contribui la sprijinirea depasirii acestei situatii deosebite si la revenirea la normal, felicitand firmele in cauza, precum si multe altele din intreaga economie, care fac astfel de dovada responsabilitatii sociale!
&nbs...continuare.. Peste 2500 oameni de afaceri au vizitat Pack Show 2022, singura expoziţie de packaging din România
Pack Show, singura expoziÅ£ie de packaging din România care s-a încheiat sâmbătă, 14 mai, a înregistrat peste 2500 de vizitatori în cele patru zile de eveniment. Dintre aceÅŸtia, peste 65% au fost antreprenori, directori generali, directori executivi. Aproape 7% au fost vizitatori străini din Spania, Italia, Germania, Republica Cehă ÅŸi Ungaria. PrezenÅ£a în număr mare ÅŸi calitatea vizitatorilor au confirmat încă o dată nivelul ÅŸi Å£inuta de calitate a expoziÅ£iei B2B.
După o pauză de aproape trei ani, Pack Show a reunit cu succes, într-un singur loc, mediul de business pentru discuÅ£ii constructive legate de evoluÅ£ia industriei de packaging în noua conjunctură economică. Extinderea timpil...continuare.. RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI
21.01.2016
RECICLAREA AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE ASUPRA POPULATIEI
-Comunicat de presã-
FederaÅ£ia Romalimenta a participat astãzi la întâlnirea cu conducerea Ministerului Mediului, Apelor ÅŸi Pãdurilor (MMAP) dedicatã acestei teme, în cursul cãreia s-a spus cã industria alimentarã nu va plãti « contribuÅ£ia la fondul de mediu » (2 lei/kg ambalaj) dacã operatorii alimentari nu sunt vinovaÅ£i de neîndeplinirea Å£intelor asumate.
Pe de altã par...continuare.. SUPRATAXAREA BAUTURILOR CU ZAHAR, SAU UN ALT ATENTAT LA BUZUNARELE ROMÂNILOR, DEGHIZAT IN GRIJA PEN...
Nr. 63/2.08.2019
SUPRATAXAREA BAUTURILOR CU ZAHAR, SAU UN ALT ATENTAT LA
BUZUNARELE ROMÂNILOR, DEGHIZAT IN GRIJA PENTRU SᾸNᾸTATE
-Comunicat de presã-
DeÈ™i nu ne mai miră mãsurile intempestive, de tipul mãririi taxelor, aplicate dupã scutiri ÅŸi iertãri de datorii, considerăm necesar să evidenÈ›iem că acestea au un efect devastator asupra mediului economic ÅŸi social, cu atât mai mult cu cât nu sunt rezultatul unor consultãri fireÈ™ti ci, de cele mai multe ori, sunt măsuri pe care le aflãm “pe surse” sau doar post-factum.
Suprataxarea bãuturilor cu zahãr este capul de afiÅŸ al sãptãmânii, iar Romalimenta se vede obliga...continuare..
|
|